طراحی و تولید: "ایران سامانه"
Copyright© Iransamaneh
سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - 21 November 2017
کد خبر: ۵۵۰۶
تاریخ خبر: ۰۶/ ۰۶/ ۱۳۹۶
ساعت: ۱۷:۵۵
معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد:
معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه توسعه همه جانبه جز با توسعه منابع انساني امكانپذير نيست، گفت: توسعه منابع انساني جز از طريق توسعه آموزش و پروش ميسر نمي شود و اگر به آينده ايران و توسعه كشور مي انديشيم بايد توجه ويژه اي به آموزش و پرورش داشته باشيم.
توسعه همه جانبه جز با توسعه منابع انساني امكانپذير نيست/ توسعه منابع انساني جز با توسعه آموزش و پرورش امكانپذير نيست/ آموزش و پرورش نقش تعيين كننده اي در آينده ايران دارددكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (دوشنبه) در مراسم توديع و معارفه وزير آموزش و پرورش با تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر اظهار داشت: اين دو شهيد بزرگوار هر دو از خانواده آموزش و پرورش بودند و محبوبيت آنها نزد ملت ايران به خاطر ارزيابي عملكردشان در دوره طولاني مدت مسئوليت نيست بلكه ويژگي ها و خصلت هاي اخلاقي و شخصيتي اين دو شهيد از آنها چهره هايي ماندگار و شخصيت هايي اثر گذار نزد مردم ايران ايجاد كرد.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به ويژگي هاي وزير سابق آموزش و پرورش تصريح كرد: آقاي دانش آشتياني شخصيتي متفكر، ارزشمند و انقلابي براي جمهوري اسلامي ايران است كه در مقاطع مختلف قبول مسئوليت كرد و خدمات ارزشمندي از خود بر جاي گذاشته است كه بايد صميمانه از خدمات ايشان در انجام كارهاي مهم قدرداني كنيم.
وي با يادآوري اينكه وزير جديد آموزش و پرورش از خانواده آموزش و پرورش است، افزود: در اين دوره به دليل اصرار برخي از دوستان آموزش و پرورش تلاش شد تا وزير آموزش و پرورش از ميان خانواده اين وزارتخانه انتخاب شود و خوشبختانه مجلس شوراي اسلامي هم رأي خوب و بالايي به اين وزير داد كه اميدوارم اعتماد مجلس و رييس جمهور به ايشان پشتوانه اي براي ايشان در انجام كارهاي جدي و اثر گذار باشد.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه آموزش و پرورش مهمترين، بزرگترين و اثرگذار ترين دستگاه اجرايي دولت است، اظهار داشت: هيچ خانواده اي در كشور نيست كه به نوعي با آموزش و پرورش ارتباط نداشته باشد و دامنه فعاليت اين وزارتخانه تا دورترين نقاط كشور نيز گسترده است.
معاون اول رييس جمهور يكي از تلاش هاي وزارت آموزش و پرورش در دولت يازدهم را زمينه سازي براي تحصيل بازماندگان از تحصيل دانست و گفت: در اين دوره تلاش شد كه افرادي كه به سن تحصيل مي رسند و به هر دليل از تحصيل محروم مي شوند، امكان تحصيل برايشان فراهم شود.
وي خاطر نشان كرد: قانون اساسي مسئوليت هاي متعددي بر دوش دولت گذاشته و دولت بر اساس قانون اساسي در برخي زمينه ها نظير آموزش، تكاليف سنگيني بر عهده دارد كه يكي از آنها اين است كه در هيچ نقطه از كشور نبايد كسي كه به تحصيل نياز دارد از اين امكان محروم شود.
دكتر جهانگيري با تاكيد بر اينكه آينده ايران متصل به آموزش و پرورش است، گفت: آموزش و پرورش دستگاهي تاثير گذار است كه نقش تعيين كننده اي در آينده ايران دارد.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه ايران كشوري در حال توسعه است و همه شرايط براي توسعه در كشور مهياست، خاطر نشان كرد: البته محدوديت هاي جدي در اين مسير وجود دارد و آموزش و پرورش نيز از اين محدوديت ها به دور نيست.
وي اضافه كرد: بهره وري منابع در ايران يك مسئله اصلي و اساسي است چرا كه آنطور كه بايد از منابع در هيچ يك از بخش ها استفاده مطلوب نمي شود و بهره وري از نيروي انساني و دارايي هاي مادي نيز در كشور مناسب نيست.
دكتر جهانگيري با اشاره به دوران تصدي وزارت آموزش و پرورش توسط دكتر فاني،‌ گفت: در آن دوره به دليل خالي بودن ظرفيت مدارس غيرانتفاعي تصميم گرفتيم كه تعدادي از دانش آموزان را به اين مدارس بفرستيم و دولت تمام شهريه آنها را پرداخت كند.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: تعداد 180 تا 200 هزار دانش آموز با هزينه دولت در اين مدارس تحصيل كردند و متوجه شديم كه هزينه هاي آنان يك سوم هزينه دانش آموزان در بخش دولتي است و اين يعني كه ما از لحاظ بهره وري در منابع داراي مشكل هستيم كه حتماً بايد اصلاح شود.
وي گفت: سال 92 كل بودجه اي كه به آموزش و پرورش پرداخت شد 14 هزار و 500 ميليارد تومان بود و در سال 95 بودجه اين وزارتخانه به حدود دو برابر يعني 30 هزار ميليارد تومان ارتقاء پيدا كرد و هدف دولت اين بود كه معلمين بعنوان كساني كه بار اصلي رسالت آموزش و پرورش را بر عهده دارند بايد احساس كنند كه از زندگي و وضعيت مالي خوبي برخوردار هستند.
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به اجراي طرح رتبه بندي فرهنگيان خاطر نشان كرد: تصور دولت آن بود كه با اجراي اين طرح اتفاقات خوبي رخ خواهد داد اما متاسفانه آنطور كه انتظار مي رفت در ميان معلمان رضايت مشاهده نشد كه شايد دليل اين اتفاق آن بود كه مسائل و دشواري هاي معلمين به قدري است كه اين گونه اتفاقات نمي تواند تغييرات قابل ملاحظه اي براي آنها ايجاد كند.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه مي خواهيم كاري كنيم كه بهره وري مطلوبي از منابع دولت ايجاد شود، افزود: علي رغم محدوديت بودجه دولت، به دليل اهميت آموزش و پرورش،‌ جايگاه والاي معلم و رسالت سنگين آنان دولت آمادگي دارد روش هايي را پيدا كند تا بتوانيم مشكلات معلمين كشور را حل و فصل كنيم.
وي ادامه داد: براي داشتن آموزش و پرورشي كه مي خواهد در عصر دانايي پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد، مدارس بايد مجهز به ابزار آموزشي نوين باشند و وجود مدارس كپري موضوع ناخوشايندي براي مسئولين كشور است كه بايد با همت و تلاش جدي اين دغدغه ها را برطرف كنيم.
در اين مراسم وزير سابق آموزش و پرورش لوح تقدير و وزير جديد اين وزارتخانه حكم رييس جمهور براي تصدي اين وزارتخانه را از دست معاون اول رييس جمهور دريافت كردند و سپس هر كدام در سخناني به بيان ديدگاه ها و نظراتشان در خصوص اهميت آموزش و پرورش و توجه به اين وزارتخانه پرداختند.

انتهای پیام /*
r_rsar
اخبار برگزيده
طراحی و تولید: "ایران سامانه"
Copyright© Iransamaneh